გაკვეთილის გეგმა N1
ფაიფურის თოჯინა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: ელენე უსტიაშვილი
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/I
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 23
გაკვეთილის თემა: ფაიფურის თოჯინა
(ქართული ენა-ვ. როდონაია, მ. მირიანაშვილი, ლ. ვაშაძე, ქ. თოფაძე)
გაკვეთლის მიზანი:
·
შეძლოს
კითხვა სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენებით;
·
მიზნის
შესაბამისად გამოიყენოს საყრდენები (საგნები, მნიშნებები);
·
შეძლოს
ტექსტის გაგება გააზრება;
·
შეძლოს
სიტყვანაკლული ტექსტის შევსება
·
გაიმდიდროს
ლექსიკური მარაგი
გამჭოლი
კომპეტენციები; წიგნიერება, ციფრული წიგნიერება
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან: წარმოდგენილ გეგმებში გათვალისწინებულია პირველი კლასის საგნობრივი
პროგრამის მოთხოვნები.
წარმოდგენილი
გაკვეთილის გეგმა თანხვედრაშია ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებსა და მითითებულ ინდიკატორებთან.
საგნის სპეციფიკის გათვალისწინებით
გაკვეთილი მოიცავს ერვნული სასწავლო გეგმის
სამივე მიმართულებას (ზეპირმეტყველება, კითხვა, წერა.). თემა შესაბამისობაშია მოცემულ
პერიოდთან თემატურ კალენდარული გეგმის გათვალისწინებით.
წინარე ცოდნა;
შეუძლია აღიქვას მარტივი
ინფორმაცია ნაცნობ თემაზე;
ასრულებს მასწავლებლის
მიერ მარტივ ინსტრუქციებს;
შეუძლიათ ბგერებს
გაერთიანება სიტყვებად;
დამოუკიდებლად კითხულობენ
და წერენ იმ სიტყვებს, რომელთა ორთოგრაფიული ხატიც ნაცნობია მათთვის.
N
|
აქტივობის
მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/
მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზაციის ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხის მოგვარება;
ქცევის წესების გახსენება;
|
ვერბალური
ვიზუალური
|
მთელი კლასი
|
ქცევის წესები
|
2 წთ
|
2
|
მოსწავლეთა
ინტერესის პროვოცირება
მოსწავლეებს იდუმალი ყუთის გამოყენებით მინიშნებებით
დაახასიათებენ მოთხრობის პერსონაჟებს. ყურადღება გამახვილდება ფაიფურის თოჯინაზე. ამ აქტივობის საშუალებით აიხსება ლექსიკური ერთეული
„ფაიფური“.
იმსჯელებენ წარმოდგენილი მასალების მახასიათებლებზე.
|
იდუმალი ყუთი
|
მთელი კლასი/ინდივიდუალური
|
ყუთი, თოჯინები(სხვადასხვა მასალის),
|
3 წთ
|
3
|
ტექსტის
კითხვა
ახალი
ლექსიკური ერთეულების შესწავლა
PowerPoint-ის პროგრამის გამოყენებით მასწავლებელი
კითხულობს ტექსტს. პაუზების გამოყენებით
გამოთქვამენ ვარაუდს ტექსტის შემდგომი შინაარსის შესახებ.
ყურადღება მახვილდება ახალ ლექსიკურ ერთეულებზე, რომელიც
აიხსნება მოსწავლეების მიერ/მასწავლებლის დახმარებით.
ტექსტს კითხულობენ ერთობლივად.
დამოუკიდებლად ტექსტს კითხულობს კიტთვაში გაწაფული
მოსწავლე.
|
სამოდელო
კითხვა;
ვერბალური ახსნა
ერთობლივი კითხვა;
დამოუკიდებელი კითხვა;
|
მთელი კლასი, ინდივიდუალური
|
5 წთ
|
|
5
|
ინტერაქცია
ტექსტის
გაგება გააზრება
ტექსტის შინაარსის უკეთ წვდომისა და გააზრების მიზნით დავსვამ სხვადასხვა კითხვებს.
|
ვერბალური
კითხვა-პაუხი
|
მთელი კლასი, ინდივიდუალური
|
ტექსტი
ტექსტის გაგების სქემა
|
5 წთ
|
შესვენება
|
დიდაქტიკური თამაში
|
მთელი კლასი/ინდივიდუალური
|
ბარათები
|
5 წთ
|
|
ტექსტის
კითხვა
მოსწავლეები დამოუკიდებლად კითხულობენ ტექსტს.
ახასიათებენ პერსონაჟს
|
დამოუკიდებელი კითხვა
ვერბალური
კითხვა- პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
ტექსტი
ტექსტის გაგების სქემა
|
7 წთ
|
|
წერა
წერითი უნარის განვითარება.
შეავსებენ სიტყვანაკლულ ტექსტს.
|
წერა
კითხვა-პასუხი
ინსტრუქტაჟი
|
მთელი კლასი
წყვილებში
|
კალამი
სიტყვანაკლული ტექსტი
|
5 წთ
|
|
შეჯამება
კითხვითი უნარების, პაუზებითა და შესაბამისი უნარებით
კითხვის მიზნით
საშინაო დავალების
მიცემა-
გაახმოვანონ PowerPoint-ის პროგრამაში შექმნილი მოთხრობა.
|
გახმოვანება
|
„ოჯახი“
|
3 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
Ø ქართ.დაწყ.(I).2.
ისმენს და ადეკვატურად აღიქვამს მარტივ
ინფორმაციას ნაცნობ თემაზე;
Ø ქართ. დაწყ.(I).6.
სიტყვებში
გამოყოფს და წარმოთქვამს მარცვლებს;
აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ კითხვას
სათანადო ადგილიდან;
ხმამაღლა
(მთლიანი სიტყვებით ან დამარცვლით) კითხულობს და იგებს მარტივი წინადადებებით შედგენილ
მცირე ზომის სხვადასხვა ტიპის ტექსტებს;
Ø ქართ.დაწყ.(I).7..
ამოიცნობს
ტექსტში მოცემულ კონკრეტულ ინფორმაციას (ვინ, სად, როდის, რამდენი,
როგორ...);
Ø ქართ.დაწყ.(I).8.
წარმოადგენს
მხატვრული ტექსტის პერსონაჟს სათანადო ხმის ტემბრით, ინტონაციით;
Ø ქართ.დაწყ.(I).11.
ცდილობს უცნობი ლექსიკური
ერთეულების, ენობრივი ფორმების მნიშვნელობის გააზრებას (სხვათა დახმარებით);
Ø ქართ.დაწყ.(I).13.
ავსებს ტექსტში ნაკლულ ინფორმაციას;
შეფასება:
განმავითარებელი შეფასება
კომპონენტები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
მაღალი
|
ბრწყინვალე
|
შენიშვნა
|
გაკვეთილში ჩართულობა
|
არ ერთვება გაკვეთილში.
|
ზოგჯერ მონაწილეობს აქტივობებში, სჭირდება შეხსენება.
|
თითქმის ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს აქტივობებში
|
ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს აქტივობებში და იჩენს ინიციატივას
|
|
კითხვა
(დეკოდირება)
|
ნაცნობ ასოებს ამთლიანებს მარცვლებად, მარცვლებს - სიტყვებად;
|
თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ და მარტივ სიტყვებს;
|
კითხულობს ხმამაღლა
მთლიანი სიტყვებითა და სიტყვებს შორის პაუზებით.
|
კითხულობს მკაფიოდ, გამართულად. სათანადოდ იცავს პაუზებსა და ინტონაციას.
|
|
გაგება-გააზრება
|
ვერ იგებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას.
|
ნაწილობრივ იგებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას და სხვათა დახმარებით
პასუხობს კითხვებს.
|
პასუხობს ტექსტის ირგვლივ დასმულ საკითხებს. მსჯელობს წაკითხული თემის
ირგვლივ.
|
თავისუფლად გამოთქვამს თავის მოსაზრებას. ავლებს პარალელს პირად და ლიტერატურულ
გამოცდილებასთან.
|
|
წერა
|
უხეშად არღვევს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. საჭიროებს
მასწავლებლის მუდმივ დახმარებას.
|
იცავს ასოთა განლაგების პრინციპს. ასრულებს დავალებისა და მასწავლებლის
ინსტრუქციებს, თუმცა ზოგჯერ საჭიროებს დამატებით მითითებას.
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. ზუსტად ასრულებს
დავალებისა და მასწავლებლის ინსტრუქციებს,
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. შეუძლია დამოუკიდებლად
დავალების არსის გაგება და შესრულება.
|
გაკვეთილის გეგმა N2
მასწავლებლის სახელი, გვარი: ელენე უსტიაშვილი
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/I
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 23
გაკვეთილის თემა: ფაიფურის თოჯინა
(ქართული ენა-ვ. როდონაია, მ. მირიანაშვილი,
ლ. ვაშაძე, ქ. თოფაძე)
გაკვეთლის მიზანი:
·
შეძლოს
კითხვა სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენებით;
·
შეძლოს
ტექსტის გაგება -გააზრება;
·
განივითაროს
კალიგრაფიული საბაზისო უნარები/წერილობით უპასუხებს კითხვას;
·
შეძლოს
ტექსტის (მოქმედებების) თანამიმდევრულად დალაგება/გადმოცემა;
გამჭოლი კომპეტენციები; წიგნიერება, ციფრული წიგნიერება
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნულისასწავლო
გეგმის მოთხოვნებთან: წარმოდგენილ გეგმებში გათვალისწინებულია პირველი კლასის საგნობრივი
პროგრამის მოთხოვნები.
წარმოდგენილი
გაკვეთილის გეგმა თანხვედრაშია ეროვნულისასწავლო გეგმის მოთხოვნებსა და მითითებულ ინდიკატორებთან.საგნის
სპეციფიკის გათვალისწინებით გაკვეთილი მოიცავს
ერვნული სასწავლო გეგმის სამივე მიმართულებას (ზეპირმეტყველება, კითხვა, წერა.).
თემა შესაბამისობაშია მოცემულ პერიოდთან თემატურ კალენდარული გეგმის გათვალისწინებით.
წინარე ცოდნა;
შეუძლია აღიქვას მარტივი
ინფორმაცია ნაცნობ თემაზე;
ასრულებს მასწავლებლის
მიერ მარტივ ინსტრუქციებს;
დამოუკიდებლად კითხულობენ
და წერენ იმ სიტყვებს, რომელთა ორთოგრაფიული ხატიც ნაცნობია მათთვის
N
|
აქტივობის
მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/
მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზაციის ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხის მოგვარება;
ქცევის წესების გახსენება
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
ქცევის წესები
|
2 წთ
|
2
|
საშინაო დავალება
მოსწავლეები წარმოადგენენ საშინაო დავალებას.
ამ აქტივობით
ვააქტიურებ წინარე ცოდნასაც და ვქმნი კლასში დადებით განწყობას.
მოსწავლეები
ტყუილის ფორმატზე ათავსებენ ტყულზე მოძიებულ გონივრულ გამონათქვამებს, ანდაზებს,
ლექსებს... (იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლეები ვერ შეძლებენ მოტანას, მაშინ გამოვიყენებთ მასწავლებლის რესურსს.
|
პრეზენტაცია
კითხვა
კითხვა-პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
5 წთ
|
|
3
|
სიღრმისეული წვდომა
ტექსტის უკეთ განმტკიცებისა
და გააზრების მიზნით, ვკითხულობთ ტექსტს. ვუპასუხებთ კითხვებს (ზეპირად ან ტექსტის
დახმარებით ); ვმსჯელობთ პერსონაჟის ქცევის ირგვლივ.
|
ვერბალური
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
ინდივიდუალური
|
სახელმძღვანელო
სქემა-კითხვის დროს დაუსვი შენს თავს კითხვები (მოდიფიცირებული
ვარიანტი)
|
5 წთ
|
შესვენება
|
პოეზიის წუთები
|
მთელი კლასი
|
იოსებ გრიშაშვილის „მოხუცის დარიგება“
|
5 წთ
|
|
წერა
მოსწავლეებს გავაცნობ დავალების პირობას და წავუკითხავ
კითხვას, მოსწავლეების ჩართულობით ვუპასუხებთ
და ჩავწერთ ერთ-ერთი კითხვის პასუხს. შემდეგ მოსწავლეები დამოუკიდებლად ასრულებენ
დავალებას(ერთი კითხვა ერთ მოსწავლეს.
|
წერა
კითხვა-პასუხი
ინსტრუქტაჟი
|
მთელი კლასი
ინდივიდუალური
(წყვილებში)
|
კითხვის ბარათი;
კალამი; რვეული;
|
7 წთ
|
|
ტექსტის თანამიმდევრული დალაგება;
მოსწავლემ
შეძლოს თანამიმდევრულად დაალაგოს წერითი დავალების მიხედვით შედგენილი გეგმის
პუნქტები.
ჯგუფის ერთ-ერთმა წევრმა
წარმოადგინოს ნაშრომი.
|
დაფიქრდი, გაუზიარე, გაამთლიანე
კითხვა
|
ჯგუფური
|
პასუხის ბარათი (გეგმის ნაწილი);
თაბახის ფურცელი;
წებო
|
6 წთ
|
|
შეჯამება
შეფასება
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი;
ინდივიდუალური
|
3წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
Ø ქართ.დაწყ.(I).3. აფასებს პერსონაჟსა და მის საქციელს ;
Ø ქართ. დაწყ.(I).6. მოსწავლემ უნდა
შეძლოს გაწაფულად კითხვა.
Ø ქართ.დაწყ.(I).9. მოსწავლემ უნდა
შეძლოს წაკითხული ტექსტის მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა;
ტექსტის თემის და/ან მასში განხილული კონკრეტული საკითხების შეფასება.
Ø
ქართ.დაწყ.(I).12 საჭიროებისამებრ იყენებს საყრდენებს/მინიშნებებს (მარტივ გეგმას)
Ø ქართ.დაწყ.(I).13. წერილობით პასუხობს მარტივ კითხვებს;
შეფასება:
განმავითარებელი შეფასება
კომპონენტები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
მაღალი
|
ბრწყინვალე
|
შენიშვნა
|
გაკვეთილში ჩართულობა
(მ.შ. ჯგუფური მუშაობა)
|
არ ერთვება გაკვეთილში.
|
ზოგჯერ მონაწილეობს აქტივობებში, სჭირდება შეხსენება.
|
თითქმის ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს აქტივობებში
|
ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს აქტივობებში და იჩენს ინიციატივას
|
|
კითხვა
(დეკოდირება)
|
ნაცნობ ასოებს ამთლიანებს მარცვლებად, მარცვლებს - სიტყვებად;
|
თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ და მარტივ სიტყვებს;
|
კითხულობს ხმამაღლა
მთლიანი სიტყვებითა და სიტყვებს შორის პაუზებით.
|
კითხულობს მკაფიოდ, გამართულად. სათანადოდ იცავს პაუზებსა და ინტონაციას.
|
|
გაგება-გააზრება
|
ვერ იგებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას.
|
ნაწილობრივ იგებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას და სხვათა დახმარებით
პასუხობს კითხვებს.
|
პასუხობს ტექსტის ირგვლივ დასმულ საკითხებს. მსჯელობს წაკითხული თემის
ირგვლივ.
|
თავისუფლად გამოთქვამს თავის მოსაზრებას. ავლებს პარალელს პირად და ლიტერატურულ
გამოცდილებასთან.
|
|
წერა
|
უხეშად არღვევს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. საჭიროებს
მასწავლებლის მუდმივ დახმარებას.
|
იცავს ასოთა განლაგების პრინციპს. ასრულებს დავალებისა და მასწავლებლის
ინსტრუქციებს, თუმცა ზოგჯერ საჭიროებს დამატებით მითითებას.
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. ზუსტად ასრულებს
დავალებისა და მასწავლებლის ინსტრუქციებს,
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. შეუძლია დამოუკიდებლად
დავალების არსის გაგება და შესრულება.
|
გაკვეთილის გეგმა N3
ხატვის გაკვეთილზე
მასწავლებლის სახელი, გვარი: ელენე უსტიაშვილი
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/I
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 23
გაკვეთილის თემა: ხატვის გაკვეთილზე
(ქართული ენა-ვ. როდონაია, მ. მირიანაშვილი, ლ. ვაშაძე, ქ. თოფაძე)
გაკვეთლის მიზანი:
·
შეძლოს
კითხვა სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენებით;
·
შეძლოს
ტექსტის (ფილმის) გაგება-გააზრება;
·
შეძლოს
მარტივი წიადადების წერა
·
გაიმდიდროს
ლექსიკური მარაგი
გამჭოლი
კომპეტენციები; წიგნიერება, ციფრული წიგნიერება
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან: წარმოდგენილ გეგმებში გათვალისწინებულია პირველი კლასის საგნობრივი
პროგრამის მოთხოვნები.
წარმოდგენილი
გაკვეთილის გეგმა თანხვედრაშია ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებსა და მითითებულ ინდიკატორებთან.
საგნის სპეციფიკის გათვალისწინებით
გაკვეთილი მოიცავს ეროვნული სასწავლო გეგმის
სამივე მიმართულებას (ზეპირმეტყველება, კითხვა, წერა.). თემა შესაბამისობაშია მოცემულ
პერიოდთან თემატურ კალენდარული გეგმის გათვალისწინებით.
წინარე ცოდნა;
შეუძლია აღიქვას მარტივი
ინფორმაცია ნაცნობ თემაზე;
ასრულებს მასწავლებლის
მიერ მარტივ ინსტრუქციებს;
შეუძლიათ ბგერებს
გაერთიანება სიტყვებად;
დამოუკიდებლად კითხულობენ
და წერენ იმ სიტყვებს, რომელთა ორთოგრაფიული ხატიც ნაცნობია მათთვის.
N
|
აქტივობის
მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/
მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზაციის ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხის მოგვარება;
ქცევის წესების გახსენება;
|
ვერბალური
ვიზუალური
|
მთელი კლასი
|
ქცევის წესები
|
1 წთ
|
2
|
მოსწავლეთა
ინტერესის პროვოცირება
მოსწავლეთა იტერესისა პროვოცირების, პრობლემაზე დაფიქრების, მისი შესაძლო გადაჭრის
წყაროდ ქცევის მიზნით, ვაჩვენებ
ფილმის „იმერული ესკიზები“ ნაწყვეტს პაუზების
გამოყენებით. მოსწავლეები გამოთქვამენ ვარაუდს მოსწავლეთა ქმედების მიზეზებზე და ფილმის შესაძლო გაგრძელებაზე.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლების მეთოდი
|
მთელი კლასი/ინდივიდუალური
|
ნაწყვეტი ფილმიდან „იმერული ესკიზები; კომპიუტერი;
პროექტორი
|
5 წთ
|
3
|
ტექსტის
კითხვა
ახალი
ლექსიკური ერთეულების შესწავლა
PowerPoint-ის პროგრამის საშუალებით მასწავლებელი
კითხულობს ტექსტს. პაუზების გამოყენებით
გამოთქვამენ ვარაუდს ტექსტის შემდგომი შინაარსის შესახებ.
ყურადღება მახვილდება ახალ ლექსიკურ ერთეულებზე, რომელიც
აიხსნება მოსწავლეების მიერ/მასწავლებლის დახმარებით.
ტექსტს კითხულობენ ერთობლივად.
დამოუკიდებლად ტექსტს კითხულობს კითხვაში გაწაფული
მოსწავლე.
|
სამოდელო
კითხვა;
ვერბალური ახსნა
ერთობლივი კითხვა;
დამოუკიდებელი კითხვა;
|
მთელი კლასი, ინდივიდუალური
|
5 წთ
|
|
5
|
ინტერაქცია
ტექსტის
გაგება გააზრება
ტექსტის შინაარსის უკეთ წვდომისა და გააზრების მიზნით დავსვამ სხვადასხვა კითხვებს.
|
ვერბალური
კითხვა-პაუხი
|
მთელი კლასი, ინდივიდუალური
|
ტექსტი
ტექსტის გაგების სქემა
|
5 წთ
|
შესვენება
|
ინსცენირება
|
მთელი კლასი
|
ნოდარ დუმბაძის „მანანა და ლალი“
|
2 წთ
|
|
ტექსტის
კითხვა
მოსწავლეები დამოუკიდებლად კითხულობენ ტექსტს.
ახასიათებენ პერსონაჟს
|
დამოუკიდებელი კითხვა
ვერბალური
კითხვა- პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
ტექსტი
ტექსტის გაგების სქემა
|
7 წთ
|
|
წერა
წერითი უნარის განვითარება.
მოსწავლემ
მარტივი წინადადებით ჩაწერს კლასში არსასურველ ქცევას, რომელსაც მოვათავსებთ
ფორმატზე.
|
წერა
ინსტრუქტაჟი
|
მთელი კლასი
წყვილებში
|
კალამი
ბადიანი ბარათი;
ფორმატი
წებო
|
5 -6 წთ
|
|
შეჯამება
კითხვითი უნარების განვითარების მიზნით
საშინაო დავალების
მიცემა-
გაახმოვანონ PowerPoint-ის პროგრამაში შექმნილი მოთხრობა.
ან შეასრულონ ნახატი ამ თემასთან დაკავშირებით.
|
გახმოვანება
|
„ოჯახი“
|
PowerPoint-ის პროგრამაში შექმნილი მოთხრობა.
|
2 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
Ø ქართ.დაწყ.(I).2.
ისმენს და ადეკვატურად აღიქვამს მარტივ
ინფორმაციას ნაცნობ თემაზე;
Ø ქართ. დაწყ.(I).6.
სიტყვებში
გამოყოფს და წარმოთქვამს მარცვლებს;
აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ კითხვას
სათანადო ადგილიდან;
ხმამაღლა
(მთლიანი სიტყვებით ან დამარცვლით) კითხულობს და იგებს მარტივი წინადადებებით შედგენილ
მცირე ზომის სხვადასხვა ტიპის ტექსტებს;
Ø ქართ.დაწყ.(I).7..
ამოიცნობს
ტექსტში მოცემულ კონკრეტულ ინფორმაციას (ვინ, სად, როდის, რამდენი,
როგორ...);
Ø ქართ.დაწყ.(I).11.
ცდილობს უცნობი ლექსიკური
ერთეულების, ენობრივი ფორმების მნიშვნელობის გააზრებას (სხვათა დახმარებით);
Ø ქართ.დაწყ.(I).13.
წერს მარტივ წინადადებებს;
შეფასება:
განმავითარებელი შეფასება
კომპონენტები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
მაღალი
|
ბრწყინვალე
|
შენიშვნა
|
გაკვეთილში ჩართულობა
|
არ ერთვება გაკვეთილში.
|
ზოგჯერ მონაწილეობს აქტივობებში, სჭირდება შეხსენება.
|
თითქმის ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს აქტივობებში
|
ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს აქტივობებში და იჩენს ინიციატივას
|
|
კითხვა
(დეკოდირება)
|
ნაცნობ ასოებს ამთლიანებს მარცვლებად, მარცვლებს - სიტყვებად;
|
თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ და მარტივ სიტყვებს;
|
კითხულობს ხმამაღლა
მთლიანი სიტყვებითა და სიტყვებს შორის პაუზებით.
|
კითხულობს მკაფიოდ, გამართულად. სათანადოდ იცავს პაუზებსა და ინტონაციას.
|
|
გაგება-გააზრება
|
ვერ იგებს ტექსტში (ფილმში)მოცემულ ინფორმაციას.
|
ნაწილობრივ იგებს ტექსტში (ფილმში) მოცემულ ინფორმაციას და სხვათა დახმარებით
პასუხობს კითხვებს.
|
პასუხობს ტექსტის (ფილმის) ირგვლივ დასმულ საკითხებს. მსჯელობს წაკითხული
თემის ირგვლივ.
|
თავისუფლად გამოთქვამს თავის მოსაზრებას. ავლებს პარალელს პირად და ლიტერატურულ
გამოცდილებასთან.
|
|
წერა
|
უხეშად არღვევს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. საჭიროებს
მასწავლებლის მუდმივ დახმარებას.
|
იცავს ასოთა განლაგების პრინციპს. ასრულებს დავალებისა და მასწავლებლის
ინსტრუქციებს, თუმცა ზოგჯერ საჭიროებს დამატებით მითითებას.
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. ზუსტად ასრულებს
დავალებისა და მასწავლებლის ინსტრუქციებს,
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. შეუძლია დამოუკიდებლად
დავალების არსის გაგება და შესრულება.
|
გაკვეთილის გეგმა N4
სიტყვის ძალა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: ელენე უსტიაშვილი
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/I
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 23
გაკვეთილის თემა: სიტყვის ძალა
(ქართული ენა-ვ. როდონაია, მ. მირიანაშვილი,
ლ. ვაშაძე, ქ. თოფაძე)
გაკვეთლის მიზანი:
·
შეძლოს
კითხვა სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენებით;
·
შეძლოს
ტექსტის გაგება-გააზრება;
·
შეძლოს
სიტყვანაკლული წინადადების შევსება;
·
გაიმდიდროს
ლექსიკური მარაგი
გამჭოლი
კომპეტენციები; წიგნიერება, ციფრული წიგნიერება
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან: წარმოდგენილ გეგმებში გათვალისწინებულია პირველი კლასის საგნობრივი
პროგრამის მოთხოვნები.
წარმოდგენილი
გაკვეთილის გეგმა თანხვედრაშია ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებსა და მითითებულ ინდიკატორებთან.
საგნის სპეციფიკის გათვალისწინებით
გაკვეთილი მოიცავს ეროვნული სასწავლო გეგმის
სამივე მიმართულებას (ზეპირმეტყველება, კითხვა, წერა.). თემა შესაბამისობაშია მოცემულ
პერიოდთან თემატურ კალენდარული გეგმის გათვალისწინებით.
წინარე ცოდნა;
შეუძლია აღიქვას მარტივი
ინფორმაცია ნაცნობ თემაზე;
ასრულებს მასწავლებლის
მიერ მარტივ ინსტრუქციებს;
შეუძლიათ ბგერებს
გაერთიანება სიტყვებად;
დამოუკიდებლად კითხულობენ
და წერენ იმ სიტყვებს, რომელთა ორთოგრაფიული ხატიც ნაცნობია მათთვის.
N
|
აქტივობის
მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/
მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზაციის ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხის მოგვარება;
ქცევის წესების გახსენება;
|
ვერბალური
ვიზუალური
|
მთელი კლასი
|
ქცევის წესები
|
1 წთ
|
2
|
საშინაო
დავალება
მოსწავლეები გამოფენენ სახლში შესრულებულ ნახატს თემაზე
კლასში არასასურველი ქცევა. ისაუბრებენ ნახატში წარმოდგენილ სიუჟეტზე.
კითხვა
მოსწავლეები წაიკითხავენ და გააგრძელენ სხვის მიერ
დაწყებულ ტექსტს.
|
დემონსტრირების მეთოდი
დამოუკიდებელი კითხვა
|
ინდივიდუალური
|
მოსწავლეთა ნახატები
სახელმძღვანელო
|
5 წთ
|
3
|
ჯადოსნური
სიტყვები
კლასში შემოდის მოულოდნელი სტუმარი, რომელსაც შემოაქვს
კონვერტი. კონვერტში არის წერილი და ჯადოსნური სიტყვები; მაპატიე, ბოდიში, უკაცრავად,
გმადლობთ, თუ შეიძლება. ამ სიტყვებს მოვათავსებთ სიტყვის კედელზე და განვმარტავთ.
|
კითხვა- პასუხი
|
მთელი კლასი
|
სიტყვებიანი ბარათები, კონვერტი
|
3 წთ
|
4
|
ტექსტის
კითხვა
ახალი
ლექსიკური ერთეულების შესწავლა
PowerPoint-ის პროგრამის საშუალებით მასწავლებელი
კითხულობს ტექსტს. პაუზების გამოყენებით
გამოთქვამენ ვარაუდს ტექსტის შემდგომი შინაარსის შესახებ.
ყურადღება მახვილდება ახალ ლექსიკურ ერთეულებზე, რომელიც
აიხსნება მოსწავლეების მიერ/მასწავლებლის დახმარებით.
ტექსტს კითხულობენ ერთობლივად.
დამოუკიდებლად ტექსტს კითხულობს კითხვაში გაწაფული
მოსწავლე.
|
სამოდელო
კითხვა;
ვერბალური ახსნა
ერთობლივი კითხვა;
დამოუკიდებელი კითხვა;
|
მთელი კლასი, ინდივიდუალური
|
5 წთ
|
|
5
|
შესვენება
|
დიდაქტიკური თამაში
|
მთელი კლასი
|
5 წთ
|
|
6
|
ინტერაქცია
ტექსტის
გაგება გააზრება
ტექსტის შინაარსის უკეთ წვდომისა და გააზრების მიზნით დავსვამ სხვადასხვა კითხვებს. დავახასიათებთ
პერსონაჟებს.
|
ვერბალური
კითხვა-პაუხი
|
მთელი კლასი, ინდივიდუალური
|
ტექსტი
ტექსტის გაგების სქემა
|
7 წთ
|
7
|
წერა
წერითი უნარის განვითარება.
მოსწავლემ
მარტივი წინადადებით ჩაწერს კლასში სასურველ ქცევას, რომელსაც მოვათავსებთ
ფორმატზე.
|
წერა
ინსტრუქტაჟი
|
მთელი კლასი
|
კალამი
ბადიანი ბარათი;
ფორმატი
წებო
|
5 -6 წთ
|
შეჯამება
კითხვითი უნარების განვითარების მიზნით
საშინაო დავალების
მიცემა-
გაახმოვანონ PowerPoint-ის პროგრამაში შექმნილი მოთხრობა.
|
გახმოვანება
|
„ოჯახი“
|
PowerPoint-ის პროგრამაში შექმნილი მოთხრობა.
|
2 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
Ø ქართ.დაწყ.(I).2.
ისმენს და ადეკვატურად აღიქვამს მარტივ
ინფორმაციას ნაცნობ თემაზე;
Ø ქართ. დაწყ.(I).6.
სიტყვებში
გამოყოფს და წარმოთქვამს მარცვლებს;
აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ კითხვას
სათანადო ადგილიდან;
ხმამაღლა
(მთლიანი სიტყვებით ან დამარცვლით) კითხულობს და იგებს მარტივი წინადადებებით შედგენილ
მცირე ზომის სხვადასხვა ტიპის ტექსტებს;
Ø ქართ.დაწყ.(I).7..
ამოიცნობს
ტექსტში მოცემულ კონკრეტულ ინფორმაციას (ვინ, სად, როდის, რამდენი,
როგორ...);
Ø ქართ.დაწყ.(I).11.
ცდილობს უცნობი ლექსიკური
ერთეულების, ენობრივი ფორმების მნიშვნელობის გააზრებას (სხვათა დახმარებით);
Ø ქართ.დაწყ.(I).13. ავსებს ტექსტში ნაკლულ ინფორმაციას;
შეფასება:
განმავითარებელი შეფასება
კომპონენტები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
მაღალი
|
ბრწყინვალე
|
შენიშვნა
|
გაკვეთილში ჩართულობა
|
არ ერთვება გაკვეთილში.
|
ზოგჯერ მონაწილეობს აქტივობებში, სჭირდება შეხსენება.
|
თითქმის ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს აქტივობებში
|
ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს აქტივობებში და იჩენს ინიციატივას
|
|
კითხვა
(დეკოდირება)
|
ნაცნობ ასოებს ამთლიანებს მარცვლებად, მარცვლებს - სიტყვებად;
|
თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ და მარტივ სიტყვებს;
|
კითხულობს ხმამაღლა
მთლიანი სიტყვებითა და სიტყვებს შორის პაუზებით.
|
კითხულობს მკაფიოდ, გამართულად. სათანადოდ იცავს პაუზებსა და ინტონაციას.
|
|
გაგება-გააზრება
|
ვერ იგებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას.
|
ნაწილობრივ იგებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას და სხვათა დახმარებით
პასუხობს კითხვებს.
|
პასუხობს ტექსტის ირგვლივ დასმულ საკითხებს. მსჯელობს წაკითხული თემის
ირგვლივ.
|
თავისუფლად გამოთქვამს თავის მოსაზრებას. ავლებს პარალელს პირად და ლიტერატურულ
გამოცდილებასთან.
|
|
წერა
|
უხეშად არღვევს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. საჭიროებს
მასწავლებლის მუდმივ დახმარებას.
|
იცავს ასოთა განლაგების პრინციპს. ასრულებს დავალებისა და მასწავლებლის
ინსტრუქციებს, თუმცა ზოგჯერ საჭიროებს დამატებით მითითებას.
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. ზუსტად ასრულებს
დავალებისა და მასწავლებლის ინსტრუქციებს,
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. შეუძლია დამოუკიდებლად
დავალების არსის გაგება და შესრულება.
|
გაკვეთილის გეგმა N5
ხატვის გაკვეთილზე/სიტყვის ძალა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: ელენე უსტიაშვილი
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/I
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 23
გაკვეთილის თემა: სიტყვის ძალა
(ქართული ენა-ვ. რამიშვილი, ლ. ვაშაძე, ქ. თოფაძე)
გაკვეთლის მიზანი:
·
შეძლოს
კითხვა სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენებით;
·
შეძლოს
ტექსტის გაგება -გააზრება;
·
განივითაროს
კალიგრაფიული საბაზისო უნარები/წერილობით უპასუხებს კითხვას;
·
შეძლოს
ტექსტის (მოქმედებების) თანამიმდევრულად დალაგება/გადმოცემა;
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნულისასწავლო
გეგმის მოთხოვნებთან: წარმოდგენილ გეგმებში გათვალისწინებულია პირველი კლასის საგნობრივი
პროგრამის მოთხოვნები.
წარმოდგენილი
გაკვეთილის გეგმა თანხვედრაშია ეროვნულისასწავლო გეგმის მოთხოვნებსა და მითითებულ ინდიკატორებთან.საგნის
სპეციფიკის გათვალისწინებით გაკვეთილი მოიცავს
ერვნული სასწავლო გეგმის სამივე მიმართულებას (ზეპირმეტყველება, კითხვა, წერა.).
თემა შესაბამისობაშია მოცემულ პერიოდთან თემატურ კალენდარული გეგმის გათვალისწინებით.
წინარე ცოდნა;
შეუძლია აღიქვას მარტივი
ინფორმაცია ნაცნობ თემაზე;
ასრულებს მასწავლებლის
მიერ მარტივ ინსტრუქციებს;
დამოუკიდებლად კითხულობენ
და წერენ იმ სიტყვებს, რომელთა ორთოგრაფიული ხატიც ნაცნობია მათთვის
N
|
აქტივობის
მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/
მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზაციის ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხის მოგვარება;
ქცევის წესების გახსენება
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
ქცევის წესები
|
2 წთ
|
2
|
საშინაო დავალება
მოსწავლეები წარმოადგენენ საშინაო დავალებას.
ამ აქტივობით
ვააქტიურებ წინარე ცოდნასაც და ვქმნი კლასში დადებით განწყობას.
მოსწავლეები
„ჭკვიან“ ფორმატზე ათავსებენ ზრდილობაზე
მოძიებულ გონივრულ გამონათქვამებს, ანდაზებს, ლექსებს... (იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლეები
ვერ შეძლებენ მოტანას, მაშინ გამოვიყენებთ
მასწავლებლის რესურსს.
კითხვა
მოსწავლეები წაიკითხავენ და გააგრძელენ სხვის მიერ
დაწყებულ ტექსტს.
მოთხრობაში იპოვიან მასწავლებლის მიერ მითითებულ სიტყვას,
მონაკვეთს
|
კითხვა
კითხვა-პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
5 წთ
|
|
3
|
სიღრმისეული წვდომა
ტექსტის უკეთ განმტკიცებისა
და გააზრების მიზნით, ვკითხულობთ ტექსტს. ვუპასუხებთ კითხვებს (ზეპირად ან ტექსტის
დახმარებით ); ვმსჯელობთ პერსონაჟის ქცევის ირგვლივ.
|
ვერბალური
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
ინდივიდუალური
|
სახელმძღვანელო
სქემა-კითხვის დროს დაუსვი შენს თავს კითხვები (მოდიფიცირებული
ვარიანტი)
|
5 წთ
|
შესვენება
|
კითხვა
|
მთელი კლასი
|
მოთხრობა „ჯადოსნური სიტყვა“
|
5 წთ
|
|
წერა
მოსწავლეებს გავაცნობ დავალების პირობას და წავუკითხავ
კითხვას, მოსწავლეების ჩართულობით ვუპასუხებთ
და ჩავწერთ ერთ-ერთი კითხვის პასუხს. შემდეგ მოსწავლეები დამოუკიდებლად ასრულებენ
დავალებას(ერთი კითხვა ერთ მოსწავლეს.
|
წერა
კითხვა-პასუხი
ინსტრუქტაჟი
|
მთელი კლასი
ინდივიდუალური
(წყვილებში)
|
კითხვის ბარათი;
კალამი; რვეული;
|
7 წთ
|
|
ტექსტის თანამიმდევრული დალაგება;
მოსწავლემ
შეძლოს თანამიმდევრულად დაალაგოს წერითი დავალების მიხედვით შედგენილი გეგმის
პუნქტები.
ჯგუფის ერთ-ერთმა წევრმა
წარმოადგინოს ნაშრომი.
|
დაფიქრდი, გაუზიარე, გაამთლიანე
კითხვა
|
ჯგუფური
|
პასუხის ბარათი (გეგმის ნაწილი);
თაბახის ფურცელი;
წებო
|
6 წთ
|
|
შეჯამება
შეფასება
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი;
ინდივიდუალური
|
3წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
Ø ქართ.დაწყ.(I).3. აფასებს პერსონაჟსა და მის საქციელს ;
Ø ქართ. დაწყ.(I).6. მოსწავლემ უნდა
შეძლოს გაწაფულად კითხვა.
Ø ქართ.დაწყ.(I).9. მოსწავლემ უნდა
შეძლოს წაკითხული ტექსტის მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა;
ტექსტის თემის და/ან მასში განხილული კონკრეტული საკითხების შეფასება.
Ø
ქართ.დაწყ.(I).12 საჭიროებისამებრ იყენებს საყრდენებს/მინიშნებებს (მარტივ გეგმას)
Ø ქართ.დაწყ.(I).13. წერილობით პასუხობს მარტივ კითხვებს;
შეფასება:
განმავითარებელი შეფასება
კომპონენტები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
მაღალი
|
ბრწყინვალე
|
შენიშვნა
|
ჯგუფური მუშაობა
|
არ ერთვება ჯგუფურ მუშაობაში
|
ზოგჯერ მონაწილეობს აქტივობებში, სჭირდება შეხსენება.
|
თითქმის ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს ჯგუფურ მუშაობაში და მასწავლებლის
მითითებით ეხმარება ჯგუფის წევრებს.
|
ყოველთვის აქტიურად მონაწილეობს ჯგუფურ მუშაობაში და იჩენს ინიციატივას.
|
|
კითხვა
(დეკოდირება)
|
ნაცნობ ასოებს ამთლიანებს მარცვლებად, მარცვლებს - სიტყვებად;
|
თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ და მარტივ სიტყვებს;
|
კითხულობს ხმამაღლა
მთლიანი სიტყვებითა და სიტყვებს შორის პაუზებით.
|
კითხულობს მკაფიოდ, გამართულად. სათანადოდ იცავს პაუზებსა და ინტონაციას.
|
|
გაგება-გააზრება
|
ვერ იგებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას.
|
ნაწილობრივ იგებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას და სხვათა დახმარებით
პასუხობს კითხვებს.
|
პასუხობს ტექსტის ირგვლივ დასმულ საკითხებს. მსჯელობს წაკითხული თემის
ირგვლივ.
|
თავისუფლად გამოთქვამს თავის მოსაზრებას. ავლებს პარალელს პირად და ლიტერატურულ
გამოცდილებასთან.
|
|
წერა
|
უხეშად არღვევს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. საჭიროებს
მასწავლებლის მუდმივ დახმარებას.
|
იცავს ასოთა განლაგების პრინციპს. ასრულებს დავალებისა და მასწავლებლის
ინსტრუქციებს, თუმცა ზოგჯერ საჭიროებს დამატებით მითითებას.
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. ზუსტად ასრულებს
დავალებისა და მასწავლებლის ინსტრუქციებს,
|
იცავს ხაზოვან სისტემაში ასოების განლაგების პრინციპს. შეუძლია დამოუკიდებლად
დავალების არსის გაგება და შესრულება.
|
მთავარი
თემა
|
იაკობ გოგებაშვილი „ხეების დავა“
|
კლასი
|
I
|
ესგ
შედეგები/ინდიკატორები
|
Ø ქართ.დაწყ.(I).3. აფასებს პერსონაჟსა და მის საქციელს, ცდილობს ნათქვამის ახსნას.
Ø
ქართ.დაწყ.(I).5. მიზნის შესაბამისად იყენებს საყრდენებს (კომიქსს)
Ø ქართ. დაწყ.(I).6. ხმამაღლა (მთლიანი
სიტყვებით ან დამარცვლით) კითხულობს და იგებს მარტივი წინადადებებით შედგენილ მცირე
ზომის სხვადასხვა ტიპის ტექსტებს;
Ø
ქართ.დაწყ.(I).7. ამოიცნობს ტექსტში მოცემულ კონკრეტულ ინფორმაციას;
Ø
გამოაქვს
დასკვნა ნაწარმოებში წამოწეულ ზნეობრივ და მორალურ საკითხებზე/თემებზე;
Ø
ერთმანეთთან აკავშირებს
ტექსტში მოცემულ კონკრეტულ ინფორმაციასა და
ილუსტრაციას.
Ø
ქართ.დაწყ.(I).11. ცდილობს უცნობი ლექსიკური ერთეულების, ენობრივი ფორმების
მნიშვნელობის გააზრებას
Ø ქართ.დაწყ.(I).13. წარწერას უკეთებს ილუსტრაციას;
Ø
ქართ.დაწყ.(I).8. ილუსტრაციაზე დაყრდნობით ჰყვება ამბავს.
|
გაკვეთილის მიზნები
|
Ø აღწეროს
პერსონაჟი, მისი ქცევა საუბარი კომიქსის გამოყენებით;
Ø ახსნას
უცნობი ლექსიკური ერთეული კონტესტის, ილუსტრაციებისა და მასწავლებლის ინტერაქციის საშუალებებით;
Ø შეძლოს
ხმამაღალი კითხვა სხადასხვა სტრატეგიების გამოყენებით;
Ø შეძლოს
გააზრება და დასკვნების გამოტანა თემის/პერსონაჟის ზნოებრივ/მორალურ საკითხებზე;
Ø იპოვოს
ტექსტში საჭირო ინფორმაცია;
Ø შეძლოს
ილუსტრაციაზე წარწერის გაკეთება და სათანადოდ გაფორმება(მცირე ზომის წიგნის შექმნა)
Ø ილუსტრაციებზე
დაყრდნობით შეძლოს თანამიმდევრულად დაალაგოს ტექსტის ეპიზოდები.
|
წინასწარი ცოდნა
|
Ø
პერსონაჟის
გარეგნული ნიშნების (ილუსტრაციების) გამოყენებით შეუძლიათ პერსონაჟების ქცევის, საუბრისა
და თვისებების გარშემო საუბარი;
Ø
ფლობენ კითხვის ზოგიერთ სტრატეგიას;
Ø
უცნობი ლექსიკური ერთეულების ასახნელად იყენებენ კონტექსტის
წაკითხვისა ან სვამს შეკითხვებს უცნობი
სიტყვის მნიშვნელობის გასაგებად;
Ø
შეუძლიათ სიტყვა/წინადადება
ნაკლული ტექსტის შევსება;
Ø
აქვთ კომპიუთერთან
მუშაობის ზოგადი უნარ-ჩვევები;
|
გაკვეთილის
მსვლელობა
|
საორგანიზაციო
საკითხი (1
წთ)
წაკითხვამდელი
ფაზა
1 აქტივობა
პროექტორის საშუალები ვავენებ კომიქსს, სადაც გამოსახულია 3 პექსონაჟი,
რომლებიც კამათობენ. ამ პერსონაჟების გარეგნული მახასიათებლის მიხედვით გამოთავამენ
ვარაუდს მის ძირითად შინაარსთან დაკავშირებით, თავიაანთ მოსაზრებას განამტკიცებენ
არგუმენტებით. ყურადღებას გავამახვილებ კამათის
მიზეზებზე, შედეგებზე და თავიდან აცილების გზებზე (კომპრომისზე).
კომიქსზე მუშაობის დროს მოვახდენ წასაკითხი ტექსტის უცნობი სიტყვების „შემთხვევით
თქმის“ (მოსწავლის ან მასწავლებლის ) პროვოცირებას და ავხსნით ლექსიკურ ერთეულებს
(დავა, ქარიშხალი, ტრაბახი, ღონიერი). სიტყვებს ვწერ საჩვენებელ დაფაზე მოთავსებულ
სიტყვის ბარათებზე ( 6 წუთი)
კითხვის
ფაზა
2 აქტივობა ( 8 წთ)
კითხვა
ა) მასწავლებლის მიერ სამოდელო
კითხვა; (განვმარტავ ლექსიკურ ერთეულს ”სუფრა“)
ბ) დიდ ფორმატზე ტექსტის ერთობლივი
კითხვა ;
გ) ჯგუფური კითხვა;
დ) ინდივიდუალური კითხვა (მონაცვლეობთ);
ე) ცალკეული სიტყვების ამოკითხვა („ფოტოაპარატში ჩანს...);
(შესვენება პოეზიასთან ერთად-ილია სიხარულიძის „თითების დავა“) 5 წთ
3 აქტივობა (5 წთ)
კითხვების საშუალებით ტექსტის შინარსზე და გააზრებაზე მუშაობა. მსჯელობა
პერსონაჯების ქცევაზე და საკუთარი დამოკიდებულების
გამოხატვა.
Ø რა
მოხდა მოთხრობის დასაწყისში? შუაში? ბოლოში?
Ø რაზე
დაობდნენ ხეები?
Ø რას
ამბობდა მუხა? (მოძებნეთ ტექსტში მუხის სიტყვები)
Ø რას
ამბობდა ვაშლი?(მოძებნეთ ტექსტში ვაშლის სიტყვები)
Ø რა
ჩაილაპარაკა ნაძვმა? (მოძებნეთ ტექსტში ნაძვის სიტყვები)
Ø დავახასიათოთ
პერსონაჟები- როგორები არიან ისინი? (რა მოგეწონათ, რა არ მოგეწონათ)
კითხვის შემდეგი ფაზა
4 აქტივობა
(5 წთ)
1 ჯგუფი (წიგნზე მომუშავე)-ილუსტრაციებზე
(კომიქსებზე) მუშააობა;
მოსწავლეებმა უნდა შესაბამისი წარწერა გაუკეთონ ილუსტრაციას. ჯგუფის
3 წევრს ეძლევა 1-1 ილუსტრაცია, ხოლო მეოთხე აფორმებს ყდას.
2 ჯგუფი (შინარსზე მომუშავე) (ინდივიდუალური) learningapps.org -ის გამოყენებით ასრულებენ დავალებას
ქრონოლოგია „ხეების დავა“ https://learningapps.org/watch?v=ptibtooat18
3 ჯგუფი- (ინდივიდუალური) ლექსიკაზე მუშაობა learningapps.org-ის გამოყენებით სინონიმები „ხეების დავა“. ტექსტში
გამოყენებულ სიტყვებს მოუძებნონ მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვები. https://learningapps.org/watch?v=p7j2uo7tn18
4 ჯგუფი-ვინ რა თქვა (ინდივიდუალური) learningapps.org -ის გამოყენებით
ასრულებენ დავალებას შეუსაბამე პერსონაჟებს თავისი სიტყვები. https://learningapps.org/watch?v=p72bdd0ht18
5 აქტივობა (5 წთ)
პრეზენტაცია -რა ვისწავლეთ და
გავაკეთეთ
ჯგუფიდან ერთი წევრი გააკეთებს პრეზენტაციას.
შევაჯამებთ გაკვეთილს ბარათებით (გაღიმებული სმაილი კმაყოფილი ვარ ჩემი
მუშაობით და მწუხარე სმაილი -არ ვარ კმაყოფილი ჩემი მუშაობით)
7 აქტივობა 1 წთ
საშინაო დავალების მიცემა-სურვილის
შემთხვევაში სახლში learningapps.org -ის გამოყენებით შეასრულონ ნებისმიერი სახალისო დავალება, რომლიც გაზიარებული დახვდებათ კლასის ჯგუფში.
|
შეფასების საგანი/კრიტერიუმები
|
Ø ადეკვატურად აღწერეს კომიქსი და ახსნეს პერსონაჟების
ქცევები
Ø წაიკითხეს დ გაიგეს ტექსტი, გამოიყენეს კითხვის სხვადსახვა
სტრატეგიები.
Ø
მოიძიეს ტექსტში დავალების შესაბამისი ინფორმაცია;
Ø
იმსჯელეს ტექსტის ზნეობრივ-მორალურ საკითხებზე. ახსნეს პირადი დამოკიდებულება პერსონაჟების მიმართ
(მომეწონა არ მომეწონა იმიტომ რომ...).
Ø
დააკავშირეს
ტექსტში მოცემულ კონკრეტულ ინფორმაცია და
ილუსტრაცია
Ø
შეისწავლეს ლექსიკური ერთეულები და მათი გამოყენებით
შეასრულეს დამოუკიდებელი დავალება.
Ø თანამიმდევრულად განათავსეს ილუსტრაციები learningapps.org-ის
პროგრამაში არსებულ დავალებაზე
|
საჭირო რესურსი
|
სახელმძღვანელო, დაფა, კომპიუტერები, პროექტორი, სიტყვის
ბარათები, დიდი ტექსტი, ილუსტრირებული სურათები, კალამი, ფანქრები, წებო. შეფასების
ბარათები
|
შენიშვნა
|
აქტივობა N4 ინდივიდუალური მუშაობის დროს ჯგუფის წევრს საჭიროების შემტახვევაში
შეუძლია გამოიყენოს თანაჯგუფელის დახმარება.
ყველა ჯგუფი შედგენილია დაახლოებით თანაბარი უნარების მიხედვით და დავალებებიც
გაწერილია ამ მახასიათებლით.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий